Literatura

Whielki Krasnal (opowiadanie)

Arian

Jak skompromitował się największy dom aukcyjny Christie's.

Opowiada Whielki Krasnal, malarz dużo lepszy od słynnego Wilhelma Sasnala.

 

,,Wywołaliście międzynarodowy skandal, nabierając jeden z największych domów aukcyjnych świata, Christie’s.
Nikogo nie nabraliśmy. Wysyłaliśmy obrazy tym, których mieliśmy w bazie mailingowej, i Christie’s odezwali się już po pierwszym obrazie - małpie "My name is $asnal". Spytali, czy nie mamy czegoś starszego, bo nie wystawiają nowych prac, lecz są bardzo zainteresowani naszymi obrazami. Harowałem jak wół, poczekałem, aż obeschnie farba, i posłaliśmy im "Małpę z bananami", fałszywie datowaną bodaj na 2002 r. Oni ją przyjęli i wycenili na 50 - 70 tys. funtów, przesyłając nam stosowny dokument na nazwisko Whielkiego Krasnala!

Kupa forsy.
Zaczęła się między nami korespondencja, chodziło o formalności. Jeden z listów zaadresowali do Wilhelma Sasnala, więc zwróciliśmy uwagę, że to błąd. Zaakceptowali to, przeprosili, przysłali dokument na Krasnala.

Jak to się skończyło?
Coś im się nie zgadzało i w końcu spytali, czy my na pewno jesteśmy Sasnalem, a gdy odpowiedzieliśmy, że na pewno jesteśmy Whielkim Krasnalem, szef przysłał list z przeprosinami, że nie może przyjąć pracy.

Po co wam była ta prowokacja?
To był przypadek, nie prowokacja! Rozsyłaliśmy prace wszystkim, a to oni się odezwali. Ale przy okazji pokazaliśmy, że w świecie sztuki współczesnej liczy się tylko marka, a jakość pracy nie ma nic do rzeczy.

Też mi odkrycie Ameryki!
Co innego to wiedzieć, a co innego udowodnić, że tak postępują największe domy aukcyjne świata.

W listopadzie na aukcji charytatywnej w Krakowie wystąpiliście z otwartą przyłbicą, z pracą Whielkiego Krasnala.
I pokonaliśmy Magdalenę Abakanowicz, Marcina Maciejowskiego i wielu innych uznanych za wielkich. Polski światek sztuki dostał szału."

https://www.youtube.com/watch?v=eh-mVUDO7cE

 


wyśmienity 1 głos
1 osoba ma ten tekst w ulubionych
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować i oceniać teksty
Zaloguj się Nie masz konta?   Zarejestruj się
Konrad Koper 13 czerwca 2019, 10:23
Dowcipny, satyryczny… 5
Alicja Kubiak
Alicja Kubiak 5 lipca 2019, 13:03
Relacja - tym dla mnie jest ten tekst.
Arian
Arian 5 lipca 2019, 14:03
A dla mnie to dramat z powodu nikczemności ludzi kreujących mody na rynku sztuki.
Jacy ludzie, takie mody. Wycena nie wiąże się z wartością.
Alicja Kubiak
Alicja Kubiak 5 lipca 2019, 17:32
Czym według Ciebie jest opowiadanie?
Arian
Arian 5 lipca 2019, 19:43
w szerszym ujęciu - subiektywna interpretacja ciągu zdarzeń
Alicja Kubiak
Alicja Kubiak 6 lipca 2019, 16:42
Napisz jeszcze raz o tym, co chciałeś wyrazić. Spróbuj odnieść się do wydarzeń, opisując swoją złość, rozczarowanie, ale słowami, nie interpunkcją. Dodaj okoliczności. Nie muszą być prawdziwe. Opowiadanie pozwala "popłynąć" myślom. Spróbujesz?
Arian
Arian 6 lipca 2019, 18:09
Może sama spróbujesz?
Alicja Kubiak
Alicja Kubiak 7 lipca 2019, 12:29
Jestem opiekunem sekcji proza. Mam za sobą lata publikacji w miesięcznikach literackich, działalność w klubach literackich, prowadzenie warsztatów literackich. Uwierz mi - daję Ci dobre rady. Nie jestem Twoim wrogiem. Moim zadaniem tutaj jest pomóc tym, którzy chcą się czegoś dowiedzieć o swoich tekstach. Daję Ci wskazówki. Albo z nich skorzystasz, albo nie. Twoja sprawa.
Arian
Arian 7 lipca 2019, 20:00
Akurat, ja tez mam publikacje w periodykach ogólnopolskich.
Alicja Kubiak
Alicja Kubiak 7 lipca 2019, 20:13
Świetnie. Zatem powinieneś wiedzieć o co mi chodzi. Ale skoro nie chcesz porad, nie musisz z nich korzystać. Masz do tego pełne prawo. Pisz dalej. Życzę powodzenia.
Usunięto 1 komentarz
przysłano: 13 czerwca 2019 (historia)

Inne teksty autora

Bramy Kijowa
Arian
Do poetów
Arian
Klasyka
Arian
Na Sejm
Arian
Ares
Arian
Biohazard
Arian
więcej tekstów »

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość

współpraca