pointą wczorajszego dnia
żyje codzienność obowiązująca
z czasem kiedy myśli pójdą dalej
bez kroku stanę obok nich
bez ruchu odczuję tęsknotę
nie bez żalu wrócę
tą samą drogą
bez śladu
żadnych drogowskazów
tylko kamienie
wędrujące po lustrze
skazane na wolne opadanie
na zapadające się mury
z brudną podłogą
gwałconą przez buty
wrastające w przechodzone stopy
eksploatacja
anhelus
anhelus
Wiersz
·
9 września 2010
ciekawa teza na początek, ale to by krążyło wokół twierdzeń o historii nauczycielce i wyciąganiu wniosków z przeszłości. dobrze rozwiewasz tą naiwność, gdy twój podmiot staje obok i to z żalem. no tak, każdy chciałby mieć taką umiejętność. [ale obyłoby się "bez śladu", za dużo tych bezów]
dalej, to myślę, że trzeba by zrobić coś z tym domem, uciec nieco od banałów i ogólnie przemyśleć kwestię wersyfikacji. na razie jestem bez zdania. poczekam na odpowiedź autora.
Nie przesadzasz z anaforami? Tracą na sile, kiedy się ich tyle wrzuci w tak krótki tekst.
"gwałconą przez buty" brzydkie i idzie obok wiersza.
Na plus na pewno znaczny dystans podmiotu lirycznego do całej sytuacji. Nie wiem...wersyfikacja jest też troszkę" zbyt ". Bardzo różne metrycznie są te wersy, co wprowadza dużo chaosu...broń się, bo na razie jestem na "nie".
ten portal wiele mnie już nauczył.zbieram tu i pozytywne i negatywne doświadczenia. jednego jestem pewien,że czasem jedni coś odrzycają by innym się to spodobalo... ;)
tak więc nie zmartwi mnie brak autoryzacji. za to kreatywna krytyka mile widziana.
pozdrawiam
Trafia do mnie. Kilka Twoich poprzednich podobało mi się bardziej, ale jeśli trafia, to chyba wystarczy. Tak mi się zawsze wydawało. ;) pozdr.
na przyszłość zastanów się tylko, czy wstawki typu "pointą wczorajszego dnia" nie naprowadzają na coś bardzo znanego, w tym przypadku jak nic zaczynasz wiersz jak Fleszar "kroplą wczorajszego dnia" - do obrzydzenia puszczają tę piosenkę w radiu, więc dla mnie palisz takim zabiegiem wiersz zaraz w pierwszym wersie. Na szczęście muzyka do piosenki szybko się ulatnia pod wpływem kolejnych słów wiersza.