Stary Prometeusz (wiersz klasyka)

Zbigniew Herbert


Stary Prometeusz
pisze pamiętniki.
Próbuje w nich wyjaśnić
miejsce bohatera w systemie konieczności,
pogodzić sprzeczne ze sobą pojęcie
bytu i losu...
Ogień buzuje wesoło na kominku,
w kuchni krząta się żona- egzaltowana dziewczyna,
która nie mogła urodzić mu syna, ale pociesza się,
że i tak przejdzie do historii.
Przygotowanie do kolacji na którą ma przyjść
miejscowy proboszcz i aptekarz
najbliższy teraz przyjaciel
Prometeusza.
Ogień buzuje na kominku,
na ścianie wypchany orzeł i list dziękczynny tyrana Kaukazu,
któremu dzięki wynalazkowi Prometeusza
udało się spalić zbuntowane miasto.
Prometeusz śmieje się cicho.
Jest to teraz jednyny sposób
wyrażenia niezgody na świat.


fatalny 1 głos
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować i oceniać teksty
Zaloguj się Nie masz konta?   Zarejestruj się
Znaleziono 51 komentarzy. Poniżej ostatnie 25.
XYZ
XYZ 25 pazdziernika 2018, 09:15
Herbercik sie postrał
Łasak
Łasak 25 pazdziernika 2018, 09:16
Jest to pìękne czytam to już 10 raz i nie chce przestawać.
Rogal DDL
Rogal DDL 25 pazdziernika 2018, 13:49
Ding dong nie pojedziesz tą windą
Twój stary pijany
Twój stary pijany 5 listopada 2018, 08:44
Jebać kuce z Bronksu
tojadominik
tojadominik 9 listopada 2018, 12:22
cześć to ja
Klaus
Klaus 9 listopada 2018, 12:22
Słabe
a nie tylko krzysiu
a nie tylko krzysiu 9 listopada 2018, 12:23
czytajcie lol
Olsza
Olsza 9 listopada 2018, 12:24
Pozdrawiam świry
Klaus
Klaus 9 listopada 2018, 12:24
Pozdro z polskiego ziomy
Chuj
Chuj 9 listopada 2018, 12:28
Z księdzem pokombinujmy
Dawid
Dawid 15 listopada 2018, 12:17
Elo Martyna
Menelaos
Menelaos 23 listopada 2018, 09:23
Ciekawe, aczkolwiek nie dla mnie
Andrzej
Andrzej 6 grudnia 2018, 15:52
Pozdrawiam Kolano ( ͡° ͜ʖ ͡°)
145
145 6 grudnia 2018, 15:54
Jebać małego dargona, rudy straciłeś już wioskę ?
PrestiżowyJan
PrestiżowyJan 21 grudnia 2018, 09:41
Pozdro wariaty
Elo kirwa
Elo kirwa 21 grudnia 2018, 09:43
Wale wiadro
Adaś
Adaś 21 grudnia 2018, 09:44
Krzysiu, czytaj to a nie komentarze
głos2
głos2 8 stycznia 2019, 19:03
doskonały
XQC
XQC 25 lutego 2019, 10:41
Sztos
Mickiewicz
Mickiewicz 27 lutego 2019, 12:16
Pozdrawiam stary
Barti
Barti 18 marca 2019, 09:58
Witam pozdrawiam
Zeus
Zeus 18 marca 2019, 10:08
Prometeusz skacze na bombę do zlewu
Wkurwiony uczen
Wkurwiony uczen 25 marca 2019, 13:11
Dobrze ze zdech
Hanc
Hanc 29 marca 2019, 08:13
Bab kebab dibaha
dRUT
dRUT 29 marca 2019, 08:19
Kurwa rzeczywiście
więcej komentarzy »
Usunięto 1 komentarz
15 317 wyświetleń
przysłano: 5 marca 2010

Zbigniew Herbert

Inne teksty autora

Przesłuchanie anioła

Zbigniew Herbert, wiersz klasyka

Węzeł

Zbigniew Herbert, wiersz klasyka

Przedmioty

Zbigniew Herbert, wiersz klasyka

Piekło

Zbigniew Herbert, wiersz klasyka

Kura

Zbigniew Herbert, wiersz klasyka

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zgłoś obraźliwą treść

Uzasadnij swoje zgłoszenie.

wpisz wiadomość


lub tradycyjnie
login lub email
hasło